خبر

گزارش ها و مصاحبه های اختصاصی

خبر

گزارش ها و مصاحبه های اختصاصی

ابتکار یک جوان همدانی در راه اندازی کتابفروشی شبانه روزی

 پوریا
همدان – یک جوان همدانی در ابتکاری نو اقدام به راه اندازی کتابفروشی شبانه روزی در شهر همدان کرده است.  
به گزارش خبرنگار ایرنا، "پوریا" حدود پنج هزار جلد کتاب دارد و با راه اندازی کتابفروشی در جوار آرامگاه باباطاهر، گردشگران زیادی از اقصی نقاط کشور و حتی خارج کشور را به سوی خود جذب کرده است.
وی که 35 سال دارد با اندیشه ترویج فرهنگ کتابخوانی برای نخستین بار است که نه تنها در همدان که در کشور به چنین اقدام نویی دست زده است.
با وجود سکونت خانواده پوریا در همدان، او اقدام به راه اندازی کتابفروشی شبانه روزی کرده و تا بامداد در چادری که در جوار آرامگاه برپا کرده بسر می برد.
پوریا، در گوشه ای از محوطه پیرامونی آرامگاه باباطاهر کتاب های خود را برای فروش و جلب کتابخوانان در معرض نمایش عموم گذارده است.
وی از کتابخوانانی که حتی قصد خرید ندارند و می خواهند در آن مکان نشسته و کتابی مطالعه کنند استقبال کرده و این خود باعث شده مراجعه کنندگان او بیش از پیش شود.
در این شرایطی که با افزایش مشغله های ذهنی افراد دیگر فرصت آن نمی شود که ساعاتی از شبانه روز را صرف کتابخوانی کرد، پوریا با انگیزه بالایی که دارد نیاز کتابخوانان حتی در ساعات نیمه شب و بامداد را تامین می کند.  

او می گوید: کارش را با 10هزار ریال شروع کرد و درآن زمان تنها تعدادی نقشه راهنمای همدان داشت که به گردشگران می فروخت.
با گذشت چهار سال از آن زمان، پوریا دارای یک کتابفروشی با هزاران جلد کتاب متنوع و در موضوعات مختلف است.
وی، کتابخوانی و میل به کتاب را تولدی دوباره در زندگیش می خواند و می افزاید: این که می بیند حتی در سردترین روزهای سال که چند ساعتی بیش نمی تواند به دلیل وضعیت جوی و سرمای شدید کتابفروشی خود را برپا نگه دارد افرادی هستند که به قصد خرید کتاب مراجعه می کند، بسیار خوشحالش می کند.
این جوان خوش ذوق گفت: در چهار سالی که فعالیت می کند، حدود 500 میلیون ریال کتاب خرید و فروش کرده است.
این اقدام او باعث ایجاد یک انجمن ادبی به نام "الوند" شده که تاکنون توانسته حدود یکصد عضو از استان همدان و سایر استان های کشور را به سوی خود جلب کند.  
چنین ابتکارنوینی کمتر اتفاق می افتد و لازم است که آن را غنیمت شمرده و فرصتی برای ترویج فرهنگ کتابخوانی بدانیم.
مسوولان و دستگاه های مربوط که در تلاش هستند فرهنگ کتابخوانی را در جامعه رواج دهند لازم است از چنین فرصت هایی که کمتر پیش می آید بهترین استفاده را ببرند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد